top of page

B2B salg!

Vi kan hjelpe deg med å finne hva som skal til for å kunne øke salget og dokumentere hvorfor dere ikke helt får det til!

 

Hvordan gjøre selgerne bedre, - med kundenes hjelp.

Vi vet alle hvor lett det er å komme med forklaringer på hvorfor det ble nei, eller at kunden valgte å usette, eller at prisen var for høy, eller at konkurrentene har et bedre produkt osv. Første gangen vi fikk en tilbake melding fra en av våre kunder, allerede i 2001, sa han (salgssjefen); - nå har jeg fått beviset ”alle” selgere  lyver! Vel dette er kanskje å sette det på spissen, men vi garanterer at dine selgere vil bli bedre allerede etter noen dager og forklaringene vil få en helt ny karakter.

 

Salgssjefens drøm!

Systemet er enkelt å drifte, en e-postadresse  og resten går automatisk.

Etter hvert kundemøte får du som salgssjef og selgeren tilbakemelding fra kunden på hva som var bra i møte og  hva de savnet. Det kan også gis tilbakemelding på hvorfor det ikke ble en ordre/et salg, om det var hensikten med møte Dette gi deg som salgssjef en utrolig fordel og mulighet til å rette opp eventuelle feil eller misforståelser, allerede samme dag som tilbakemeldingen kommer.

Ikke alle er fødte selgere, derfor må de aller fleste prøve og feile for å finne frem til teknikker som er best for hver og en. I B2B-salg er det viktig å ha satt seg inn i kundens ”verden” og kundens utfordringer. Den selgeren som kan sin closing-teknikk  vil også få flere ordre. Dog er de fleste kunder forskjellig, så det å få en fersk tilbakemelding er alltid lærerikt, - uansett.

Vår Selger/møteevaluering er et enkelt verktøy som garantert vil gi færre spørsmål og flere ordre!

 

De beste kan bli ennå bedre!

Selgere som ligger på budsjett får sjelden spørsmål om hva som kan gjøres bedre. Det er dumt! For erfaringen viser at gode selgere også kan bli bedre, ja for enkelte langt bedre. Det viktigste er at de også får tilbakemeldinger på hva de kan bli bedre på og hvorfor de faktisk blir likt av kundene og hva kundene mener de kanskje kunne blitt bedre på- Vårt råd er, - la også de gode og de beste få sine tilbakemeldinger og lære av. Det kan faktisk hende at de går glipp av ordre de også!

 

Ta Kontakt allerede i dag og be om et møte eller samtale på telefon, 90117570.

 

NB! Om du ønsker å vurdere hvordan hele organisasjonen påvirker kundene og deres tilfredshet og lojalitet, - da skal du be om mer info om Optimal Kundefokus. Dette er et verktøy som garantert vil optimalisere alle ressurser i bedriften og øke salget.

 

 

bottom of page