top of page
Medarbeiderundersøkelser med ekstern fokus gir penger i kassa!

Medarbeiderundersøkelser og Employer Branding

 

Det er ingen tvil. Vi har gjennomført hundrevis av medarbeiderundersøkelser, arbeidsmiljøundersøkelser, internundersøkelser og andre internt relaterte undersøkeler gjennom de siste 15 årene og alle som har en klar strategi, blir vinnere!

Hva merer vi med dette?

Det å utnytte medarbeidernes positive kraft i din merkevarebygging, gjennom en klar og tydelig strategi, det gir resultater. Resultater i salg av produkter og tjenester og ikke minst langt bedre rekruttering av dyktige medarbeidere. I tillegg som en god bonus får du henvendelse fra flere "seriøse" leverandører (om du er forhandler) og bedre priser, noe som gir ennå bedre lønnsomhet.

Hva gjør dere i deres bedrift?

 

Hva er din bedrifts strategi når det gjelder, Emplyer Branding?

Det skrives masse om dette tema i disse dager og det er fint, fordi det faktisk er viktig. Men det eneste som hjelper din bedrift er at dere legger en strategi og ikke minst følger den.

Det vi da snakker om er merkevarebygging ift nye arbeidstakere og ikke minst eksisterende og selvfølgelig potensielle søkere i fremtidan.

Legg merke til hvor de beste studentene fra BI og NTH søker seg. Til kjente merkebedrifter som Statoil og Telenor, for å nevne to av de mest populære.

Altså det å gjøre seg attraktiv i marked om talentene er avgjørende også for små og mellomstore bedrifter. Vi garanterer at et sterkt ""employer brand" vil redusere ansettelseskostnadene med nær opptil 50% eller mer. Og kvaliteten på søkerne vil øke.

Det vi snakker om er å bygge lojalitet blant egne ansatte og deretter gjennom effektiv kommunikasjon og marketing. Men som sagt det MÅ legges en god strategi ført.

 

Defenisjon av employer branding!

*)Minchington (2005), defines employer branding as “the image of the organization as a ‘great place to work’ in the minds of current employees and key stakeholders in the external market (active and passive candidates, clients.

- mer følger om noen timer

Om du ønsker et møte for å drøfte hvordan vi kan bistå din bedrift, ta kontakt for et uforpliktende møte.

bottom of page